សេចក្ដីទុក្ខក្នុងជីវិតមាន ៣ យ៉ាង ដែលមនុស្សគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែត្រូវជួបប្រទះ មិនអាចគេចវេសបានឡើយ

មានរូបមានទុក្ខ មនុស្សគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែត្រូវជួបប្រទះ មិនអាចគេចវេសបានឡើយ តួយ៉ាងដូចសេចក្ដីទុក្ខទាំង ៣ ប្រភេទនេះ ដែលយើងត្រូវតែឆ្លងកាត់។ នៅពេលដែលយើងបានជួប វានឹងបង្រៀនឱ្យយើងបានដឹង និងយល់អំពីជីវិតនេះរឹតតែច្បាស់។

Cover Copy

១. សេចក្ដីទុក្ខ​ពីធម្មជាតិ ៖ ទុក្ខធម្មជាតិដូចជា ឃ្លានពេក ឆ្អែតពេក ក្តៅពេក ត្រជាក់ពេក… គឺជារបស់ដែលមនុស្សគ្រប់រូបកើតក្នុងលោកនេះ តាំងពីព្រះពុទ្ធ ដល់សត្វតិរច្ឆាន ត្រូវតែមាន។ ការរងទុក្ខនេះមានតម្លៃខ្លាំងណាស់ ដែលជាអំណោយពីធម្មជាតិដល់មនុស្សម្នាក់ៗ។ បើគ្មានការរងទុក្ខនេះទេ មនុស្សម្នាក់ក្លាយជាថ្ម (ដោយគ្មានអារម្មណ៍ក្តៅ ឬត្រជាក់…)។ ការរងទុក្ខនេះគឺជាធម្មជាតិ និងចាំបាច់ ដោយសារសភាវគតិនៃការរស់រានមានជីវិត ជួយយើងឱ្យដឹងយ៉ាងច្បាស់ពីកម្រិតគ្រោះថ្នាក់ដល់ជីវិតដើម្បីចៀសវាង។ ការដឹងពីរបៀបរស់នៅមានន័យថា យើងស្គាល់តម្លៃនៃសេចក្តីទុក្ខនៅក្នុងជីវិត។

២. ផ្លែល្វីង ៖ តាម​ការ​ប្រៀនប្រដៅ​របស់​ព្រះ​សម្មាសម្ពុទ្ធ​ "ទុក្ខ​នេះ​ជា​ផល​នៃ​ហេតុ​អកុសល​ក្នុង​អតីតកាល"។ ទុក្ខនេះតំណាងឱ្យច្បាប់នៃហេតុ និងផល ជួយមនុស្សឱ្យឃើញកម្មផលខុសដែលខ្លួនបានបង្កើតក្នុងអតីតកាល ទើបអាចកែប្រែការយល់ឃើញ និងកិរិយាបាន។ ទុក្ខ​មាន​តម្លៃ​អប់រំ​ខ្លាំង​ណាស់ ជួយ​មនុស្ស​ឱ្យ​ឈាន​ទៅ​រក​ការ​យល់​ដឹង និង​រំដោះ​គ្រោះ។ បើគ្មានទុក្ខទេ គ្មានអ្នកណាដឹងថាគេខុសប៉ុណ្ណាទេ។

0fe59120061a717b3c09f1b67ce1f9b0

៣. ទុក្ខនិម្មិត ៖ ទុក្ខ​នេះ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​ការ​បំភ័ន្តតែ​ប៉ុណ្ណោះ វាមិនមែនជាការពិតទេ។ នេះ​ជា​សេចក្តី​ពិត​នៃ​ទុក្ខ ដែល​ព្រះពុទ្ធ​ទ្រង់​ត្រាស់​ទុក​ក្នុង​អរិយ​សច្ច​៤។ ទុក្ខ​នេះ​ច្រើន​ជាង​ទុក្ខ​ទាំង​ពីរ​ប្រភេទ​ខាង​លើ​នេះ ទើប​ហៅថា​សច្ចៈ​នៃ​ទុក្ខ។ ទុក្ខ​នេះ​អាច​រលត់​ទៅ ឬ​រលត់​​ទាំង​ស្រុង កាល​ណា​មិន​មាន​សេចក្តី​លោភ សេចក្តី​ក្រោធ ឬ​សេចក្តី​វង្វេង​។ ការច្រលំការពិតនៃទុក្ខជាមួយនឹងទុក្ខធម្មជាតិ និងលទ្ធផលនៃទុក្ខ មិនត្រឹមត្រូវទេ។

ទុក្ខ​ដែល​កើត​ឡើង​ដោយ​តណ្ហា ​អត្ថិភាព និង​ការ​មិន​កើត បង្កើត​ទុក្ខ​នៃ​ទុក្ខ ទុក្ខ​នៃ​ការ​ប្រែប្រួល និង​ទុក្ខ​នៃ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ពិត​នៃ​ទុក្ខ។ ទុក្ខ​ទាំង ​៣ ​ប្រភេទ​នេះ ​តាម​សច្ចៈ​នៃ​ទុក្ខ​ទាំងអស់​កើត​ឡើង​ដោយ​ការ​បំភ័ន្ត ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​គេ​ហៅ​ថា​ទុក្ខ​ដោយ​អវិជ្ជា។ ទោះបីជាពួកគេត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយការបំភ័ន្តក៏ដោយ នៅពេលដែលពួកគេបានបង្កើតលទ្ធផលពួកគេក្លាយជាទុក្ខពិតប្រាកដ៕